Dostosowanie form i programów nauczania oraz zajęć rewalidacyjnych.. Plan wynikowy - Nowi Tropiciele klasy 3.. Dostosowanie wymagań edukacyjnych.zakres i sposÓb dostosowania wymagaŃ edukacyjnych, zwŁaszcza metod i form pracy w obrĘbie PROGRAMÓW ZAJĘĆ EDUKACY JNYCH Z POSZCZEGÓLNYCH PRZEDMIOTÓW DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB ROZWOJOWYCH I EDUKACYJNYCH ORAZ MOŻLIWOŚCI PSYCHOFIZYCZNYCH UCZNIA: (uzupełniane według wzoruZakładka dotyczy dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów.. odpytywanie po uprzedzeniu, kiedy i z czego dokładnie uczeń będzie pytany.. UCZEŃ Z ZESPOŁEM ASPERGERA 6.. UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ 4. propozycje dostosowania wymagaŃ edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i predyspozycji uczniÓw (materiały wypracowane na spotkaniu moderatorów pomocy psychologiczno-pedagogicznej gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych)Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla dziecka z oddziału przedszkolnego Dostosowanie wymagań edukacyjnychdla .w toku zajęć wychowawczo-dydaktycznych, prowadzonych w oddziale przedszkolnymSzkoły Podstawowej w Januszowejw roku szkolnym 2012/2013 Sposoby dostosowania:• integrować chłopca z grupą rówieśników;• pracować nad podniesieniem samooceny dziecka;• konsekwentnie wymagać od dziecka stosowania przyjętych zasad i norm współdziałania w grupie;• reagować na .Sposoby dostosowania wymagań edukacyjnych: naukę tabliczki mnożenia, definicji, reguł, wzorów, symboli rozłożyć w czasie, często przypominać i utrwalaćSposoby dostosowania wymagań edukacyjnych do potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych uczniów: 1. częste odwoływanie się do konkretu (np. graficzne przedstawianie treści zadań), 2. omawianie niewielkich partii materiału i o mniejszym stopni trudności (pamiętając, że obniżenie wymagań nie może zejść poniżej podstawy programowej); 3.Moduł VIII: Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w przedszkolu (dzieci z niepełnosprawnością intelektualną) Wydział Specjalnych Potrzeb EdukacyjnychDOSTOSOWANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH PRZYKŁAD NAZWISKO Kowalski IMIĘ Jan KLASA IV g ROK SZKOLNY 2008/2009 DATA WYDANIA OPINII/ORZECZENIA 28.05.2008 Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Chojnicach DIAGNOZA inteligencja niższa niż przeciętna SPOSOBY DOSTOSOWANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH WSZYSTKIE PRZEDMIOTY (o pracowane przez zespół uczący)Wobec nich można zastosować następujące dostosowania wymagań edukacyjnych: A. właściwe umiejscowienie dziecka w klasie (zapobiegające odblaskowi pojawiającego się w pobliżu okna, zapewniające właściwe oświetlenie i widoczność), B. udostępnianie tekstów (np. testów sprawdzających wiedzę) w wersji powiększonej,DOSTOSOWANIE WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA Dostosowanie wymagań powinno dotyczyć głównie form i metod pracy z uczniem, zdecydowanie rzadziej treści nauczania nie może polegać na takiej zmianie treści nauczania, która powoduje obniżanie wymagań wobec uczniów z normą intelektualnąSposoby dostosowania: • integrować dziecko z grupą rówieśników; zachęcać do zabaw z rówieśnikami..
Poziom wymagań musi być adekwatny do możliwości dziecka, by mogło one mu sprostać.
Dostosowanie wymagań edukacyjnych w zakresie ogólnym • Dostosowanie miejsca nauki procesu nauczania do indywidualnych potrzeb dziewczynki ze szczególnym uwzględnieniem miejsca blisko nauczyciela • Kształtowanie motywacji do pracy na zajęciach w przedszkolu i w domu • Wykorzystanie zainteresowań dziecka do wprowadzania nowych zagadnieńProśba o zakup pomocy dydaktycznych dla dzieci w wieku przedszkolnym, w szczególności dla dzieci niepełnosprawnych.. UCZEŃ SŁABOSŁYSZĄCY 7.. Zgodnie z zapisem zawartym w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, przez specyficzne trudności w uczeniu się, należy rozumieć: trudności w uczeniu się odnoszące się do uczniów w normie intelektualnej, którzy mają trudności w przyswajaniu treści nauczania, wynikające .4.. Zasad prezentacji materiału: wprowadzenie licznych powtórzeń, zobrazowań, egzemplifikacji ( przykładów z własnego doświadczenia ) wydłużenie czasu na zrozumienie prezentowanych treści materiału przekazywanie treści za pomocą konkretówSposoby dostosowania wymagań edukacyjnych: - rozłożenie w czasie nauki tabliczki mnożenia, definicji, reguł wzorów, symboli chemicznych, częste przypominanie i utrwalanie; - niewywoływanie do natychmiastowej odpowiedzi (przygotować wcześniej zapowiedzią, że uczeń będzie pytany);Podstawowym celem dostosowania wymagań jest wyrównanie szans edukacyjnych uczniów oraz zapobieganie wtórnym zaburzeniom sfery emocjonalno- motywacyjnej..
Przedmiotowy system oceniania - Edukacja wczesnoszkolna kl.1-3.Indywidualizacja pracy na zajęciach edukacyjnych.
Obszary dostosowania obejmują:dostosowanie wymagań do aktualnych możliwości dziecka, eliminowanie z otoczenia, w miarę możliwości, bodźców rozpraszających uwagę ucznia, zapewnienie odpowiedniego miejsca w klasie, postępowanie zgodnie z wcześniejszym planem, unikanie sytuacji, w których uczeń mógłby się poczuć zaskoczony,MODUŁ VII: Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera) Wydział Specjalnych Potrzeb EdukacyjnychDostosowanie wymagań edukacyjnych kl.1-3.. • pracować nad podniesieniem samooceny dziecka; • konsekwentnie wymagać od dziecka stosowania przyjętych zasad i norm współdziałania w grupie; • stosować pozytywną motywację; • zauważać i chwalić osiągnięcia dziecka;Dostosowanie wymagań edukacyjnych w praktyce.. zmniejszanie ilości słówek do zapamiętania.. wymagań edukacyjnych .. oraz wzmacnianie jego uczestnictwa w życiu przedszkolnym lub szkolnym.Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucznia z trudnościami w klasie II szkoły podstwawowej Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zmianami z dn. 17.11.2010 r.), nauczyciel jest .- Dostosowanie wymagań edukacyjnych i metod pracy do indywidualnych potrzeb psychofizycznych dziecka z niepełnosprawnością ruchową, zgodnie z właściwym rozporządzeniem MEN..
- Dostosowanie warunków i form przeprowadzenia egzaminu końcowego do potrzeb ucznia niepełnosprawnego ruchowo zgodnie z zaleceniami OKE.Dostosowanie wymagań edukacyjnych - ciąg dalszy.
UCZEŃ Z INTELIGENCJĄ NIŻSZĄ NIŻ PRZECIĘTNA 3.. Treści zawarte w zakładce mogą być wykorzystane w codziennej pracy nauczycieli, pedagogów, terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów i psychologów w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych.2 DOSTOSOWANIE WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH W PRAKTYCE Lepszemu zrozumieniu problemu może posłużyć zdefiniowanie używanej terminologii : ZABURZENIA ROZWOJOWE - to klasa zaburzeń dziecięcych, charakteryzujących się poważnym zniekształceniem funkcjonowania społecznego, poznawczego, ruchowego i językowego.Dostosowanie Wymagań Edukacyjnych Spis treści: 1. pozostawianie większej ilości czasu na ich przyswojenie.. Plan wynikowy - Wielka przygoda dla klasy 2 sem.1.. UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI PROBLEMAMI W UCZENIU SIĘ 1.1 Dyskalkulia 1.2 Dysgrafia 1.3 Dysleksja 2.. Pomoce urozmaicą i poszerzą ofertę przedszkola, a zajęcia będą przyjemne i atrakcyjne dla dzieci.Autyzm w przedszkolu; Autyzm Zespół Aspergera ASD; Dla nauczycieli; Dla rodziców; Dobra książka; Dobry film; Dostosowanie klasy dla uczniów ze spektrum autyzmu; Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla uczniów z ASD; Dysleksja, ADHD; Emocje scenariusze strategie ćwiczenia zabawy rewalidacja; Grafomotoryka scenariusze zabawy rewalidacja kompensacja Dostosowanie treści, metod i organizacji nauczania do możliwości psychofizycznych ucznia..